برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟
سرخط خبرها

ایران و عراق به صرف استرس!| چالش همیشگی با حریف همیشگی

  • کد خبر: ۷۹۷۸۰
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
ایران و عراق به صرف استرس!| چالش همیشگی با حریف همیشگی
تیم‌ملی فوتبال از ساعت ۲۲:۳۰ امشب به مصاف تیم عراق می‌رود.

حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ تیم‌ملی فوتبال کشورمان در دومین بازی‌اش از مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر امشب از ساعت ۲۲:۳۰ به مصاف تیم فوتبال عراق می‌رود. همسایه غربی ایران که همیشه رقابت ما با آن‌ها از حساسیت زیادی برخوردار بوده است، این‌بار درحالی برابر ما قرار می‌گیرد که در مرحله مقدماتی چیزی نمانده بود موجب حذف زودهنگام ایران از مسابقات شود.

 

جایی که تیم‌ملی در آخرین مسابقه‌ای که با حضور تماشاگران برگزار شد، با هدایت مارک ویلموتس که او نیز آخرین‌بار روی نیمکت تیم‌ملی نشسته بود، در اربیل از عراق شکست خورد تا کار صعود گره بخورد. ۴ پیروزی در بازی‌های دور برگشت که یکی از آن‌ها برابر عراق بود، ایران را سرانجام به این مرحله رساند، ولی کابوس عراق تمام نشده است. امشب تیم‌ملی کشورمان در یک مسابقه دشوار و بی‌تردید نزدیک و نفس‌گیر دیگر به مصاف رقیب همیشگی‌اش می‌رود و امیدوار است با پیروزی در این بازی، گام مهمی برای صعود به جام‌جهانی بردارد.

بازگشت اسکوچیج و سردار

دیدار با عراق مصادف است با بازگشت سرمربی و بهترین گل‌زن تیم‌ملی. دراگان اسکوچیچ که چندهفته درگیر کرونا بود و به همین دلیل از حضور روی نیمکت ایران در بازی با سوریه محروم بود، در این بازی بار دیگر هدایت تیم‌ملی را برعهده خواهد گرفت. او با کارنامه ۸ برد از ۸ بازی پا به این میدان می‌گذارد و اگر بتواند ۳ امتیاز این بازی را کسب کند، قدم بزرگی برای تثبیت جایگاهش در تیم‌ملی برداشته است. کسی که هنوز خیلی‌ها سرمربیگری تیم‌ملی را برای او قبای بزرگی می‌دانند، اما اسکو دست‌کم در بازی‌های گذشته نشان داده است که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. سوای سرمربی تیم‌ملی، سردار آزمون هم از این بازی به ترکیب تیم‌ملی برمی‌گردد. بعد از محرومیت از بازی نخست، سردار که در اوج آمادگی قرار دارد، امشب یکی از امید‌های اول گل‌زنی به عراق در کنار مهدی طارمی است. او زننده گل سه‌امتیازی و مهم بازی برگشت دور قبل است و بی‌شک حضورش در این بازی خبر خوبی برای عراقی‌ها نیست.

عدنان نیست، صفا هست

تیم‌ملی برای بازی امشب همه بازیکنان خود را در اختیار دارد، اما در ترکیب عراق جای یک بازیکن اصلی این تیم خالی است. علی عدنان که در دیدار هفته گذشته برابر کره‌جنوبی مصدوم شد، غایب بزرگ تیم ادووکات است. پزشکان عراقی امیدوار بودند این مدافع را که بدون برخورد با هیچ بازیکنی آسیب دیده است، به بازی امشب برسانند، اما گویا در این راه ناموفق بوده‌اند. غیبت او خبر خوبی برای خط دفاعی عراق نیست، اما بازگشت هادی صفا می‌تواند این خبر بد را برای عراقی‌ها خنثی کند. در آخرین تمرین عراقی‌ها صفا هادی، بازیکن کلیدی و تأثیرگذار، حاضر بود و بدون مشکل در کنار دیگر بازیکنان تمرین کرد. او بازی اول برابر کره‌جنوبی را به‌علت آسیب‌دیدگی از دست داد، اما به‌نظر می‌رسد که به بازی برابر ایران می‌رسد.

برگزاری دیدار ایران و عراق با استفاده از VAR

کنفدراسیون فوتبال آسیا به تیم‌های ایران و عراق اطلاع داده است که دیدار ۲ تیم در ورزشگاه خلیفه دوحه با استفاده از فناوری کمک‌داور ویدئویی برگزار می‌شود و ای‌اف‌سی در این‌باره تأکید کرده است که فناوری استفاده‌شده در ورزشگاه خلیفه، بالاترین سطح از کیفیت موجود در منطقه را دارد. گفتنی است ای‌اف‌سی پیش‌تر به‌علت کمبود وقت و همچنین تعامل برای برگزاری دیدار‌های کشور‌های حاضر در خاک خودشان، ارائه فناوری «VAR» را تحمیل نکرده و استفاده از کمک‌داور ویدئویی را در همه مسابقات الزامی نکرده است.

آشنایی با داور بازی ایران-عراق

داور دیدار تیم‌های ملی ایران و عراق یک داور ۴۲ساله و باتجربه چینی است. ما نینگ، داور اهل فوژین چین، از سال۲۰۱۱ و در سی‌سالگی به فهرست داوران بین‌المللی فهرست فیفا اضافه شده است و جزو داوران برتر چین است. معروف‌ترین قضاوت نینگ برای فوتبال ایران، داوری دیدار رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال۲۰۱۸ بود که پرسپولیس با ۲ گل به کاشیماآنتلرز ژاپن باخت. بیشترین قضاوت نینگ در بین تیم‌های ایرانی مربوط به پرسپولیس است که ۷ بار بازی‌های این تیم را سوت زده است. او تا قبل از این برای تیم‌ملی ایران دیداری را سوت نزده، اما داور یکی از دیدار‌های تیم‌ملی عراق بوده است.

ایران و عراق، ۲۰ سال پیش همین روز

تیم‌های ایران و عراق درحالی امروز به‌مصاف هم می‌روند که ۲۰ سال پیش دقیقا در چنین روزی به مصاف هم رفتند. آن بازی هم در چهارچوب مسابقات مقدماتی جام‌جهانی بود و سرمربی تیم‌ملی کشورمان مثل امروز یک کروات بود. در روزی که میروسلاو بلاژوویچ سرمربی ایران بود، تیم‌ملی در جریان یک بازی حماسی و زیبا با گل‌های علی کریمی و علی دایی عراق را در بغداد ۲ بریک شکست داد. ۲ گل خاطره‌انگیز که یکی را علی دایی با زیبایی هرچه تمام‌تر زد و دیگری را علی کریمی با اعتمادبه‌نفس مثال‌زدنی. ایران در بازی برگشت این رقابت‌ها و در تهران باز هم عراق را شکست داد، اما موفق به صعود به جام‌جهانی نشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->